Duzan Doepel

Duzan Doepel

“Wat ik mooi vond aan mijn leerstoel, is dat er een heel sterke relatie is tussen onderzoek (dat gestoeld is op wetenschap) en de ontwerpwereld. Ik heb vier jaar gewerkt aan het instrumentarium waarmee die relatie verdiept kan worden. Dat deed ik door projecten te definiëren die gebruikt kunnen worden in ontwerpateliers. Het agenderen van onderzoek in het ontwerponderwijs van de Academie is belangrijk. Het belangrijkste vind ik dat studenten de vaardigheden ontwikkelen om de ontwerpvraag te kunnen herdefiniëren. Je bent erbij gebaat de vraag achter de vraag te stellen. Dit kun je bereiken door ontwerpend onderzoek te verrichten.”

Ja, ik accepteer cookies

Rotterdamse Academie van Bouwkunst gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. 


Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.